Ons Team

Neurodivers Denken is ontstaan vanuit ervaring. Vanuit het gevoel dat je vastloopt, jezelf kwijt raakt of nergens echt aansluiting vindt. Wij weten hoe dat voelt, omdat we er zelf hebben gestaan.

We zijn een klein team van mensen met een eigen verhaal. We werken niet vanuit methodes of oplossingen, maar vanuit herkenning, nabijheid en ruimte. Hier hoef je niets te bewijzen, niets uit te leggen en niets te worden. Je mag er zijn. Op jouw manier, in jouw tempo.

Samen bouwen we aan een plek waar delen mag, stilte ook, en waar je niet de uitzondering bent maar gewoon mens tussen mensen.


Nanda

Oprichter, gespreksleider, 1-op-1 begeleider en blogschrijver

Ik ben Nanda (1983). Moeder van twee dochters met autisme en ADHD, en zelf ook laat gediagnosticeerd met beide. Lange tijd wist ik dat er iets niet klopte, maar niet wat. Ik paste me aan, hield vol en raakte steeds verder van mezelf verwijderd. Tot het niet meer ging.

Mijn leven werd gevormd door emotionele verwaarlozing, trauma en uiteindelijk een autistische burn out. Dat was geen breekpunt alleen, maar ook een begin. Het dwong me om te stoppen met overleven en te gaan luisteren. Naar mijn lichaam, mijn grenzen en mijn binnenwereld. Het ouderschap legde daar een extra laag overheen. Zorgen voor kinderen die op mij lijken, maakte alles scherper en eerlijker.

Neurodivers Denken is daaruit ontstaan. Niet omdat ik antwoorden had, maar omdat ik merkte hoeveel mensen zoeken naar herkenning en een plek waar niets hoeft. In groepsbijeenkomsten en 1 op 1 gesprekken bied ik geen oplossingen, maar aanwezigheid. Een luisterend oor, erkenning en ruimte om jezelf te onderzoeken.

Themas die vaak terugkomen zijn late diagnose, burn out, trauma, maskeren en het opnieuw leren kennen van jezelf in een wereld die niet altijd meebeweegt. Ik schrijf hierover in blogs en in mijn boek Tussen mensen, maar alleen, waarin ik mijn eigen verhaal deel. Niet om richting te geven, maar om te laten zien dat je niet alleen bent.


Jelita

Gespreksleider

Mijn naam is Jelita (1989) en ik woon samen met mijn partner en 3 kinderen in het noorden van het land. Waarschijnlijk zijn wij allemaal neurodivergent, een gezellige boel dus. Na mijn autisme-diagnose in 2021 ben ik alles wat los en vast zat, gaan lezen over autisme, de autistische burnout en deurodiversiteit. Ik ben vrijwilliger (geweest) bij de NVA en zet mij online ook in om met mijn ervaringsdeskundigheid anderen weer verder op weg te helpen.

Ik ben eerlijk en analytisch, maar kan ook goed luisteren en ben kritisch waar nodig. Gedurende de jaren heb ik gemerkt dat het zo waardevol is om erkenning en herkenning te krijgen, niemand is alleen. Dat geef ik graag vorm als gespreksleider bij Neurodivers Denken.


Annelien

Gespreksleider

Ik ben Annelien (1984), moeder van een zoon en dochter. Al sinds jonge leeftijd val ik uit op school en werk. Daardoor ben ik gediagnosticeerd met PDD-nos (een autisme spectrum stoornis) en kenmerken van ADHD. Na deze diagnoses zag ik mijn toekomst somber in, totdat ik (online) lotgenotencontact ontdekte. Het schrijven en praten met andere AUDHD-ers gaf me hoop en een beter zelfbeeld. Ik vond zelfs mijn humor en levenslust terug. Deze positiviteit wil ik delen met anderen.

Als je meer van me wilt lezen, ik ben ook actief op www.spectrumouders.nl


Anneke

Gespreksleider

Ik ben Anneke, 41 jaar. Ik woon in Zuid-Limburg met mijn man, mijn hond en mijn vogel. Ik heb veel hobby’s, waaronder gamen, series, bakken, lezen en tekenen, en soms te weinig energie om die hobby’s te beoefenen. Dit omdat ik ook 32 uur werk.

Ik heb op latere leeftijd een diagnose traject doorlopen omdat ik tegen dingen aan bleef lopen zonder te weten waar dit vandaan kwam. Ik ben sinds dat eerste contact met de huisarts ook actief in lotgenotengroepen. Deze hebben voor mij een grote toegevoegde waarde gehad qua herkenning en acceptatie en dat wil ik anderen ook graag geven.


Lennie

Gespreksleider

Ik ben Lennie, 44 jaar en ik woon in Veghel met mijn man, twee kinderen en een stel dieren om ons heen. 

Ik ben een mens van veel en intens, diepe sensitiviteit raakt mijn kern. Al jong leerde ik mezelf het aanpassen en maskeren om mee te kunnen bewegen. Iets wat me geholpen heeft, maar me ook van mezelf verwijderde.

Ruim 20 jaar heb ik gewerkt als leerkracht in het voortgezet speciaal onderwijs. Het contact met jongeren, de echte verbinding en hun ontwikkeling op eigen wijze waren voor mij altijd het belangrijkst. Tegelijk merkte ik dat het onderwijssysteem steeds minder goed bij me paste. Toen kreeg ik een heftige burn-out. Donker, leegte, angst, paniek, alles kwam voorbij. 9 maanden lang een tijd van intensieve hulp en therapie. Hierbij kwam voor mij een ook keerpunt. Dit proces heeft me veel geleerd over grenzen, aarden, vertragen en thuiskomen bij mezelf.  Inmiddels werk ik vanuit mijn eigen praktijk als begeleider en coach voor neurodiverse jongeren en volwassenen.

Ik vind het heel fijn om in de vorm van gespreksleider een bijdrage te mogen leveren aan het mooie werk van Nanda. Het is zo nodig in deze wereld! Een plek om te ‘zijn’. Wie weet tot snel.


Laura

Gespreksleider

Hoi, ik ben Laura, 41 jaar. Ik woon samen met Mickey, mijn lieve, beetje onberekenbare, graag aandachtvragende, tuxedo kat 😀

Mijn hobby’s zijn bijna teveel om op te noemen, maar ik ga de voor mij belangrijkste noemen. Ik houd van handwerken (haken, borduren, naaien), van speksteen bewerken, van kaarten maken (met diverse technieken), van stijldansen, van gezelschapsspellen, van … etc. 😉

Na de Pabo (met moeite) te hebben afgerond, heb ik 1,5 jaar als invaller op diverse basisscholen gewerkt, zo goed en kwaad als dat ging. Uiteindelijk uitgevallen en (enigzins vluchtende weg uit NL) een jaar in Engeland gewoond. Daar kon ik zijn wie ik was en heb daar uiteindelijk parttime in een hobbywinkel gewerkt. Toen het geld op was, weer terug naar NL en daar viel ik al snel weer uit en kwam ik in 2014 terecht bij de GGZ. Na diverse misdiagnoses (en de daarbij horende therapieën) kreeg ik in 2017 de diagnose ASS. Na nog weer meer therapieën heb ik via een second opinion een psycholoog toegewezen gekregen en kon ik eindelijk van start met rouwverwerking en traumagerichte therapie. In 2024 kreeg ik de diagnose ADHD erbij en nog weer meer puzzelstukken vielen op hun plek.

Ik zit nog thuis en ben zoekende naar wat de rest van de toekomst voor mij in petto heeft. Tijdens deze zoektocht heb ik Nanda leren kennen en heb ik meerdere online lotgenotenavonden via Neurodivers Denken gevolgd. Een fijne omgeving waar ik me veilig voel en -net als in Engeland- mezelf mag zijn. Ik wil dit gevoel heel graag delen met anderen door als gespreksleider mee te werken aan meer lotgenotenavonden bij Neurodivers Denken.


Lauren

Gespreksleider

Aangenaam, Lauren (1985). Een zoektocht van vijf jaar na drie keer een burn-out, heeft ervoor gezorgd dat ik de uitdaging ben aangegaan om uit te zoeken waarom alles zo moeizaam verliep; vriendschappen, relaties, werk. Tijdens die vijf jaar werd mij langzaam duidelijk dat er een patroon zat in mijn eigen doen en laten, iets dat mij door het drukke werken en het daarbij horende maskeren nooit eerder is opgevallen.

Inmiddels een dubbel label (Autisme en ADHD) later, maar veel meer acceptatie en rust in mijzelf gevonden dan ooit tevoren. Het is belangrijk om jezelf te leren kennen en te waarderen vanwege je verschillen, in plaats van jezelf erdoor af te (laten) zonderen.
Het is mij duidelijk geworden dat er veel behoefte is aan helderheid en dat er taboes zijn die doorbroken moeten worden.
Daarom wil ik graag mijn ervaring en luisterend oor bieden voor een ieder die datzelfde pad bewandeld. Alles is bespreekbaar, niets is te gek en je hoeft deze reis niet alleen te dragen.


Eef

Blogschrijver

Mijn naam is Eef (1993) en ik woon in ’s-Hertogenbosch. Ik zie mezelf als een neuro-spicy volwassene met een vroeg ontdekte mix van NLD, ADHD en een leesstoornis. Al sinds mijn achtste dragen die labels me, maar ze vertellen weinig over wie ik nu ben of waar ik in het dagelijks leven tegenaan loop.

Schrijven helpt me om dat te onderzoeken. In mijn blogs laat ik de labels los en kijk ik naar wat er echt speelt: hoe ik denk, voel en reageer in het nu. Zo wil ik meer inzicht geven in mijn manier van kijken, denken en handelen, en hopelijk ook begrip creëren.

Neurodivers Denken voelt als de juiste plek om mijn verhalen te delen. Ik vind het bijzonder om hier als blogschrijver mijn stem te laten horen, en ik hoop dat je me met elk nieuw stuk een beetje beter leert kennen.

Scroll naar boven